Osnovna škola Visoka Split

Najskockaniji web

Split u ijadu koluri

Facebook škole

Ispis statistike od 26. 9. 2010.

Eko škola

Kućni red škole

Terenska nastava
Salona - terenska nastava
Autor: Marina Kekez, 28. 9. 2010.

Učenici petih razreda zajedno sa svojim učiteljicama u sklopu  terensku nastave posjetili su Salonu.

Kad smo svi bili spremni uputili smo se prema autobusnoj stanici  zajedno  s našim razrednicama i voditeljicom puta Zdenkom Biliškov profesoricom povijesti, te vodičem  Vladimirom Gudeljom  koji je i ujedno knjižničar naše škole.

Stigli smo na mjesto gdje su živjeli Iliri te smo zajedno s vodičem proučili plan  Salone.

Na tom istom mjestu naše su nam kolege pričale o nastanku grada.

Ulaz u grad.

Nakon toga pokazali su nam ruševine,katakombe, oratorije, ostatke rimskih ruševina gdje su učenici govorili zanimljivosti koje su se događale na jadranskoj obali u prošlosti.

Na ovoj slici vide se ostaci grada za kojeg se drži da je uništen 614. g. od strane Avara i Slavena. Ovdje smo se malo odmorili i poslušali što nam učenici imaju reći o  rimskim zidinama,termama …

Naša sljedeća destinacija bila je kuća i vrt poznatog arheologa i povjesničara Don Frane Bulića. U njegovom vrtu su učenici petih razreda za hrvatski pričali o njegovom životu.

Tu su nam i naši matematičari  mjerili razne predmete iz starog vijeka.

Sljedeće mjesto na koje smo išli je sjeverno groblje tj. Manastirine gdje je pokopan  Sv. Duje-zaštitnik grada Splita. Na njegovim grobom je sagrađena kapelica koja je srušena u 5. st.

Ispod njegovog groba se nalazi katakomba gdje su se  kršćani skrivali od progonitelja. Na tom su nam mjestu mali  englezi pričali o Saloni.

Vladimir Gudelj naš vodič koji nam je mnogo zanimljivosti ispričao i mnogo nas naučio.

Vidjeli smo i grob  Don Frane Bulića.

Stigli smo i do amfiteatra gdje su se održavale gladijatorske borbe koji je uništen pri dolasku Avara i Slavena.

Super smo se proveli na kratkom, ali slatkom izletu na kojem smo se zabavili i puno toga novoga naučili.