Osnovna škola Visoka Split

Logo OŠ Visoka

DABAR 2017.

"Ćakula sa splickon dicon"

priručnik za dicu od splicke dice

Pojektni dan 2017.

Kako nabavljate udžbenike?

Temperatura

Click for Split, Hrvatska Forecast

Ispis statistike od 26. 9. 2010.

Školski vrt

Terenska nastava
Salona - terenska nastava
Marina Kekez / datum: 28. 9. 2010. 20:40

Učenici petih razreda zajedno sa svojim učiteljicama u sklopu  terensku nastave posjetili su Salonu.

Kad smo svi bili spremni uputili smo se prema autobusnoj stanici  zajedno  s našim razrednicama i voditeljicom puta Zdenkom Biliškov profesoricom povijesti, te vodičem  Vladimirom Gudeljom  koji je i ujedno knjižničar naše škole.

Stigli smo na mjesto gdje su živjeli Iliri te smo zajedno s vodičem proučili plan  Salone.

Na tom istom mjestu naše su nam kolege pričale o nastanku grada.

Ulaz u grad.

Nakon toga pokazali su nam ruševine,katakombe, oratorije, ostatke rimskih ruševina gdje su učenici govorili zanimljivosti koje su se događale na jadranskoj obali u prošlosti.

Na ovoj slici vide se ostaci grada za kojeg se drži da je uništen 614. g. od strane Avara i Slavena. Ovdje smo se malo odmorili i poslušali što nam učenici imaju reći o  rimskim zidinama,termama …

Naša sljedeća destinacija bila je kuća i vrt poznatog arheologa i povjesničara Don Frane Bulića. U njegovom vrtu su učenici petih razreda za hrvatski pričali o njegovom životu.

Tu su nam i naši matematičari  mjerili razne predmete iz starog vijeka.

Sljedeće mjesto na koje smo išli je sjeverno groblje tj. Manastirine gdje je pokopan  Sv. Duje-zaštitnik grada Splita. Na njegovim grobom je sagrađena kapelica koja je srušena u 5. st.

Ispod njegovog groba se nalazi katakomba gdje su se  kršćani skrivali od progonitelja. Na tom su nam mjestu mali  englezi pričali o Saloni.

Vladimir Gudelj naš vodič koji nam je mnogo zanimljivosti ispričao i mnogo nas naučio.

Vidjeli smo i grob  Don Frane Bulića.

Stigli smo i do amfiteatra gdje su se održavale gladijatorske borbe koji je uništen pri dolasku Avara i Slavena.

Super smo se proveli na kratkom, ali slatkom izletu na kojem smo se zabavili i puno toga novoga naučili.