Kako koristiti naš almanah stripova?

13.6.2025.

Korištenje stripa  u nastavi povijesti može biti izuzetno poticajno i kreativno jer vizualni i narativni format stripa čini povijesne sadržaje pristupačnijima i zanimljivijima učenicima.

Učiteljica povijesti Zdenka Biliškov i učenice osmih razreda Tereza Perić i Lucija Drpić osmislile su nekoliko ideja kako povezati naš strip s kurikulumom nastave prirode u četvrtom razredu osnovne škole ali i za učenike s teškoćama šestih razreda kojima će ovako zorno prikazana povijesna događanja olakšati usvajanje zdanih ishoda.Učenice su iskustvo stečeno na nastavi povijesti iskoristile za osmišljavanje aktivnosti koje povezuju povijesne sadržaje s kreativnim izražavanjem. Zajedno s učiteljicom predlagale su teme i zadatke, oslanjajući se na metode rada poput istraživačkog učenja, analize povijesnih izvora i rada u skupinama. Time su pokazale razumijevanje sadržaja i samostalnost u primjeni znanja u novim kontekstima.

Kako naš strip kojeg su izradili daroviti Glagoljicoljupci možemo iskoristiti u radu s učenicima s teškoćama:

– kao motivacijski uvod u nastavnu jedinicu o hrvatskom ranom srednjovjekovlju – učenici čitanjem stripa mogu odgovoriti na ključna pitanja o vremenu, prostoru i važnim osobama;

– analiziranje izvora – usporedbom prikaza kralja Tomislava u stripu s povijesnim izvorima ili udžbeničkim tekstom učenici će razvijati kritičko mišljenje i uvježbavati razlikovanje povijesnih činjenica od različitih interpretacija. Učenici će odgovoriti na jednostavno pitanje: Što mislite koji je prikaz kralja Tomislava bliži povijesnoj istini?

– uloga i perspektiva – zadatak učenicima može biti prepoznavanje perspektive autora u stripu: Iznosi li autor svoje osobno mišljenje? Je li ovaj strip primaran ili sekundaran povijesni izvor? Je li prilagođen djeci?

– kreativni zadaci – učenici mogu ilustrirati vlastiti kratki strip (4 sličice) o nekom događaju iz vladavine kralja Tomislava ili osmisliti nastavak priče koju su pročitali i na taj način povezati osnovna znanja s likovnim izražavanjem.

– istraživački rad – strip može poslužiti kao polazište za jednostavan istraživački zadatak uz pomoć unaprijed pripremljenih kratkih i razumljivih povijesnih izvora gdje će učenici odgovoriti na kratka pitanja: Kako je Tomislav postao kralj? Kakav je odnos Tomislav imao s Bizantom? Kakav je odnos Tomislav imao s Mađarima?  Učenici će potom kratko predstaviti rezultate svog rada.

– usporedba s drugim medijima  – učenici mogu strip usporediti s dokumentarcem ili igranim filmom o Tomislavu, kako bi uočili kako različiti mediji predstavljaju iste povijesne teme.

Skip to content