preskoči na sadržaj

Osnovna škola Visoka Split

Login
Logo OŠ Visoka

DABAR 2017.

"Ćakula sa splickon dicon"

 priručnik za dicu od splicke dice

 

Pojektni dan 2017.

"I mi jedemo odgovorno!"

 

 

Projektni dan 2017.

Zdravi i veseli bili!

Projektni dan 2016.

Od otpada do igračke

Projektni dan 2015.

Stari Split

Projektni dan 2014.

Voda - izvor života

Projektni dan 2013.

Godina održive energije

Projektni dan 2012.

Obnovljivi izvori energije

 

Najskockaniji web

Split u ijadu koluri

Stručni skupovi

Agencija za mobilnost

Facebook škole

Kalendar
« Studeni 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Anketa
Kako nabavljate udžbenike?




Temperatura

Click for Split, Hrvatska Forecast

Brojač posjeta
Ispis statistike od 26. 9. 2010.

Ovaj tjedan: 499
Školski vrt

Eko škola

Keramika

Ekskurzije i izleti

Natječaji

za turističke agencije

Kućni red škole

Priloženi dokumenti:
PRAVILNIK O RADU 2015.pdf

Korisni linkovi

 

Office online

SRS
Zašto se družimo s drugima i kako imati što više prijatelja?
Mara Marasović / datum: 26. 3. 2014. 18:56

Pitali smo učenike naše škole s kime bi htjeli sjediti u klupi, s kime bi se htjeli družiti u slobodno vrijeme i da je to moguće, koji bi od svojih razrednih kolega voljeli biti. Također smo ih upitali s kim se ne bi željeli družiti te koji od svojih razrednih kolega nikako ne bi željeli biti.

Svako dijete ima svoj razlog zbog čega želi ili ne želi sjediti s nekim u klupi,  igrati se ili biti netko drugi, ali ipak se u njihovim odgovorima može uočiti nešto zajedničko.

Što naši učenici kažu - zbog čega se žele družiti s drugima?

Ako pogledamo sve učenike naše škole, najčešće se djeca žele družiti s drugima jer su im prijatelji, te zbog toga što je netko dobra i zabavna osoba, imaju zajednički interes ili zajedničke igre, vole pomagati ili su se pokazali kao dobri učenici.

Dakle, ako smatramo da nemamo dovoljno prijatelja ili da nismo prihvaćeni u onoj mjeri u kojoj bismo htjeli, bitno je razvijati poželjne osobine. A poželjne osobine su sljedeće:

Pokušati se družiti sa što više djece.

Preko velikog i malog odmora izaći vani, ustati iz klupe, popričati s učenicima iz razreda, ići s nekim iz škole ili u školu. Trenirati neki sport ili ići na izvannastavne aktivnosti. Izlaziti ispred kuće sa svojim vršnjacima i igrati se. Ako smo stariji, uključiti se u događanja na društvenim mrežama.

Biti dobar prema drugima i pomagati im.

Kada druga djeca zaborave pribor, posuditi im ga. Kada vidimo da je netko pao, pomoći  mu ustati, ako vidimo da se nekome rugaju ili da nekoga tuku, ne im se pridružiti  nego pomoći toj osobi kako se ne bi osjećala posramljeno i usamljeno.

Dobar učenik.

 Biti dobar učenik ne znači imati sve petice. Od petica je puno važniji odnos prema radu. Kada redovito izvršavamo svoje školske zadatke, nosimo pribor, pristojni smo na satu, uvažavamo nastavnike - rezultati se vide. Često se dogodi da učenici koji puno uče i imaju dosta znanja  ne slove kao dobri učenici upravo zbog svog lošeg odnosa prema radu. Drugi učenici ih ne prihvaćaju jer ih ometaju i na neki način omalovažavaju njihov trud.

Isti interesi, iste igre.

Dobro je u svome okruženju potražiti djecu koju zanimaju iste stvari kao i vas, npr. nogomet, rolanje, određena vrsta glazbe, filmovi. To nam daje više tema za razgovor. Ukoliko nas ne zanimaju osobito te teme, ipak se potruditi saznati  nešto i o tim temama, kako bismo mogli razgovarati s drugima.

Zabavljati druge radeći smiješne stvari ili pričajući viceve.

Osobe koje su zabavne i za koje mislimo da su zanimljive, imaju više prijatelja i s njima se svi žele družiti. Vodite računa o tome da biti zabavan ne znači šaliti se na tuđi račun već to znači osmisliti pravi način kako zabaviti nekoga bez da se vrijeđa i omalovažava druge.

I za kraj SMIJITE se!

 Ljudi koji su nasmijani imaju više prijatelja, sretniji su i zadovoljniji. Stoga čak i kada nekada niste dobre volje, razvucite osmjeh jer on je kao magnet za druge :) 

 

Neda Pleić, stručni suradnik psiholog - OŠ Visoka, Split


[OPŠIRNIJE]



Lijepa riječ u različitim "oblicima"
Vesna Tudor Pavičić / datum: 1. 12. 2011. 19:52

Vjerojatno znate da lijepa riječ i željezna vrata otvara. A ta lijepa riječ može se skrivati u različitim oblicima.

Jednom je to iskreno i toplo hvala, drugi put još iskrenije i toplije oprosti, a treći... treći put to može biti riječ koju ne izgovorite već bude „izgovorena“ u obliku geste koju napravite.

Ponekad to zna biti mali, sramežljivi osmjeh kojeg nekom podarite u tmurno i hladno jutro.

Ponekad to zna biti zagrljaj koji će pomoći drago osobi da osjeti iskrenu ljubav koju tako često skrivate od očiju javnosti.

Ponekad to zna biti suosjećajno tapšanje po ramenu prijatelja koji upravo prolazi kroz najteže trenutke u svom životu.

Ponekad to zna biti zveckanje novčića koje bez razmišljanja spuštate u ruke prosjaka kraj kojeg ste upravo prošli na cesti.

Ponekad... niste ni svjesni da ste svojom gestom ispričali priču.


[OPŠIRNIJE]



Škola može biti itekako lijepo iskustvo
Vesna Tudor Pavičić / datum: 30. 9. 2011. 18:56

 Pripremila: Vesna Tudor Pavičić, školski psiholog

Od kolijevke pa do groba, najljepše je đačko doba........

 Ovo je poznata poslovica, no ponekad se čini kao da je namijenjena onim starijima, a ne onima koji trenutno idu u školu.

Neraspoloženi nastavnici, hrpa gradiva, slobodne aktivnosti, školski nasilnici, zagušljive učionice, sve to može postati prava noćna mora.

Ipak, postoje načini koji ti mogu pomoći da škola bude ne tako velika briga, odnosno da ti vrijeme provedeno ondje prođe što prije i ugodinije.

Prijateljstvo - Prijatelji, razgovor, šetnja, pojesti zajedno marendu pa čak i sitne, ali samo sitne trač partije (tema ispod) pod malim i velikim odmorom mogu osvježiti cijeli dan. Nemoj biti vuk samotnjak, već pokušaj pronaći nekoga tko ima slične interese, s kime te povezuje isti jezik. Ako nema nikog takvog u tvom razredu, škola je velika, ima vas puno. Nekoga ćeš sigurno naći. Samo nemoj odustati i odvojiti se.

Domaća zadaća - Jednostavno – napravi je! Sigurno ćeš reći: 'Bla, bla, bla... Ništa novo, svi gnjave s tim!  No, stvar je u tome što želiš – da to bude tek manja gnjavaža ili još veća gnjavaža? Ako je ne napraviš, velike su šanse da će postati još veća gnjavaža. Stoga se usredotoči, odvoji vrijeme za domaću zadaću i napravi je. Što prije-manja gnjavaža.

Klik na opširnije.


[OPŠIRNIJE]



Onom koji naokolo trača - sve se dvostruko vraća
Vesna Tudor Pavičić / datum: 12. 10. 2010. 13:54

Pripremila: Vesna Tudor Pavičić, školski psiholog

"Ogovaraš li me iza leđa? Tome se baš neću žalostiti. Hvališ li me u lice? To ti neću zaboraviti."

"Tko kleveće odsutnog prijatelja, zloban je."

Horacije Gotthold Ephraim Lessing


Tko se bavi tuđim problemima, tko stalno prepričava neke pojedinosti, tko preuveličava ljudske slabosti, tko izmišlja događaje da bi nekog prikazao u negativnom svjetlu itd. ta osoba zapravo OGOVARA, trača, „olajava“, „ocrnjuje“…

Iskreno govoreći ne postoji osoba koja barem ponekad ne trača. Ogovaranje je često sastavni dio razgovora. Ali postoje tanke razlike u tračanju. Komentirati Ivanovu gel frizuru ili Majine nove starke neće naškoditi ni Ivanu ni Maji.

No neki tračevi mogu jako nauditi! Često se to dogodi nenamjerno, ali ima i opasnih tračera i tračerica kojima je ogovaranje hobi, koji uživaju u tome da preuveličavaju i dodaju da bi neku osobu prikazali u najgorem svjetlu.

 

Zašto to čine?

  •  Privlačenje pažnje  – ogovaranje može pridonijeti da se osjećaš važnim i dovesti te u središte pažnje jer znaš nešto što nitko drugi ne zna.
  •  Osjećaju se članom skupin e  – ponekad samo želiš pripadati skupini, pa ako svi ogovaraju i šire glasine, možda se lakše uklopiš ako učiniš isto. Kad si upućen u tajnu, onda i jesi pravi član skupine.
  • Zbog uzbuđenja – ponekad život može izgledati dosadan i siv pa ga ljudi odluče malo začiniti šireći sočne priče. To je upravo ono što rade tabloidi i glamurozne TV emisije: širenjem glasina prikazuju život slavnih uzbudljivijim. No je li doista tako?
  • Ogovaranje može biti i sredstvo zbližavanja - ali prijateljstvo temeljeno na tome vrlo je krhko, jer onog trenutka kad okreneš leđa možeš i sam postati žrtva ogovaranja.
  • Ima i onih kojima trač služi kao sredstvo za kupovanje naklonosti i prijateljstva. Već sama rečenica „Reći ću ti nešto o njoj ali nemoj nikome reći – navodi te na povjeruješ kako si ti osoba od povjerenja, a zapravo je vrlo vjerojatno da si ne znam koja po redu kojoj je to rečeno na taj način.

Za ogovaranje je potrebno barem dvoje – onaj koji ogovara i onaj koji sluša!

Bez obzira o kojem se ogovaranju radilo postoji toliko tema za razgovor da o ogovaranju ne trebamo niti razmišljati. Ako sa nekim nemamo o čemu pričati već samo ogovarati pitanje je što uopće radimo s tom osobom. Što manje budete ogovarali, to će vaše samopouzdanje više rasti i drugi će imati više
poštovanja prema vama.

Što možeš učiniti ako ne želiš sudjelovati u traču?

  • Možeš odmah na početku reći da te ne zanima.
  • Možeš promijeniti temu ili prekinuti razgovor.
  • Ako ti netko trača prijateljicu reci „Ne želim slušati ona mi je prijateljica, pitat ću je, je li to istina.“
  • Ili možeš reći „Oprosti mene to uopće ne zanima.“

TO SU VEOMA SNAŽNE PORUKE. BUDITE UVJERENI DA ĆE RIJETKO KOJI TRAČER NASTAVITI. TAKO SE KRUG TRAČANJA DONEKLE PREKIDA.

UPITNIK

U prilogu još nekoliko zanimljivih tema:

POUČNO

NASILJE MEĐU DJECOM

STILOVI UČENJA


[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju