RAZVOJNA ODSTUPANJA PRI UPISU DJETETA
U PRVI RAZRED
Prepoznati simptome razvojnih odstupanja kod djeteta pri upisu u prvi razred sigurno je jedna od najvažnijih zadaća upisne komisije. Razvojni poremećaji ili odstupanja mogu biti već tretirana u predškolskom periodu ili nisu uočena od strane roditelja i okoline.
Stručnjaci se slažu da je izuzetno važno na vrijeme početi tretirati razvojno odstupanja. Kako bi poučavanje bilo što uspješnije pedagogija se koristi i znanstvenim dostignućima iz psihologije, medicine, defektologije i u novije vrijeme neurologije. Uspješno poučavanje podrazumijeva prepoznavanje problema, interdisciplinaran pristup i ovladavanje određenim strategijama kojima ćemo doprijeti do svakog djeteta.
Uloga stručnih suradnika, članova komisije za procjenu psihofizičkog razvoja djeteta za školu (spremnost za poučavanje) je savjetovati roditelju najbolje načine kojima može pomoći djetetu.
U nastavku su navedena najčešća razvojna odstupanja kod djeteta (prema Jensen, E., (2004) i kako ih prepoznati. O svakom ovom razvojnom poremećaju napisane su mnoge knjige, znanstveni članci i opisana iskustva za rad s tom djecom. Ovo je samo kratki podsjetnik za razgovor s roditeljem na prvom kontaktu sa školom. Za svaki simptom koji primijetimo kod djeteta provjerimo kod roditelja je li to ponašanje prisutno u svakodnevnom djetetovom životu. Ako je ponašanje opetovano onda roditelju vrlo oprezno dajemo savjet.