2012-10-03 11:48:54

Jeste li znali?

 

Ovako je sve počelo, a možda je moglo biti drugačije....

1803.g. R. Fulton - otac parobroda – ponudio je svoje usluge Napoleonu, ali ga je ovaj otjerao riječima: „Zar ćete dimom cigareta tjerati brodove?“

Ljudi koji su ploveći morem na jedra ili veslajući, sreli prvi parobrod panično su se bacili na palubu i nazvali ga : „Čudovištem koje povraća dim i riga vatru!“

Da se nije obogatio izumom prve sigurnosne lampe za rudnike, G. Stepensona možda ne bi nazivali ocem lokomotive. Naime, novčanu nagradu koju je „pobrao“ za taj izum, uložio je u izgradnju prve tvornice lokomotiva u Newcastleu.

Na natjecanju za najbolju parnu lokomotivu 1829. pobjedila je Stephensonova lokomotiva „Rocket“ koja je u početku išla 20 km/h, a poslije je postizala brzinu i do tada  nezamislivih, 40 km/h.

Kao savjetnik Stephenson je sudjelovao u izgradnji mnogih željezničkih pruga diljem Engleske, ali i Europe.

Već 1819. g. američki je parobrod Savannah preplovio Atlantski ocean za 26 dana (iako je na toj plovidbi uglavnom plovio na jedra).

Prvi brod na parni pogon zaplovio je 1807.g., a zvao se „Clermont“. Vozio je rijekom Hudson na redovitoj liniji Albany- New York.

Titanic je zasigurno najpoznatiji i u svoje vrijeme najveći parobrod na svijetu.

Povijesna grupa


Osnovna škola Visoka Split